Uwaga! Nieuczciwi przedstawiciele telekomunikacyjni

15.03.2017

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#telefon   #oszust   

W ostatnim czasie otrzymuje bardzo dużo sygnałów od konsumentów, że ponownie zaczęli działać nieuczciwi przedstawiciele telekomunikacyjni, którzy proponują usługi o znacznie niższych abonamentach, a konsumenci, podpisują nowe umowy bez uprzedniego przeczytania, nieświadomie zmieniając operatora.

 

Scenariusz działań opisywany przez konsumentów jest zawsze taki sam. Dzwoni najpierw konsultant, podaje się za pracownika obecnego operatora i proponuje mniejszy abonament za telefon. Konsumenci z reguły godzą się na lepsze warunki, a w ciągu kilku dni pojawiają się u nich kurierzy z dokumentami do podpisu. W większości przypadków nie zwracamy uwagi na to, że podpisujemy nową umowę, ponieważ nie czytamy otrzymanych dokumentów. Następnie okazuje się, że zawarliśmy umowę z nowym operatorem, zmieniając w ten sposób nieświadomie dotychczasowego, narażając się na wysokie kary umowne.

Pani Iwona w wiadomości do rzecznika napisała: „Mam problem z firmą telekomunikacyjną, gdyż moja mama podpisała umowę 27.01.2017 r. a poinformowała nas o tym w dniu 17.02.2017 r. więc 14 dni już minęło. Pracownik nowej firmy telekomunikacyjnej twierdził, że przedłuża dotychczasową umowę na tym samym numerze stacjonarnym. Na chwilę obecną numer telefonu pozostał taki sam a umowa jest ważna z dwiema firmami. Czy możemy odstąpić od umowy?”.

Natomiast Pan Edward wskazał, że: „Przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej w rozmowie telefonicznej zaproponował usługi telekomunikacyjne, zwracając uwagę na niskie kwoty abonamentu i połączeń (100 min). Rozmówcą była moja żona, zadała pytanie, czy propozycję składa obecny operator. Będąc przekonana, że nowy cennik proponuje przedstawiciel obecnej firmy, zgodziła się na przyjazd przedstawiciela. Przyjechał kurier, podpisałem umowę w przekonaniu, że ofertę składa dotychczasowy operator. Zadałem pytanie „kogo pan reprezentuje?” Powiedział, ze dotychczasowego operatora i pokazał logo firmy. Okazało się, że zostałem celowo wprowadzony w błąd, gdyż nie miałem zamiaru odstępować od umowy z dotychczasową firmą telekomunikacyjną”.

Wprowadzenie konsumentów w błąd jest nieuczciwą praktyką rynkową, a obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest pełne i rzetelne informowanie o swojej ofercie.

Jak wskazuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decydując się na zawarcie umowy, konsument działa w oparciu o zaufanie do konkretnego przedsiębiorcy. Dlatego informacja o tożsamości operatora telekomunikacyjnego, może mieć istotny wpływ na przyjęcie lub odrzucenie danej oferty.

Jak można się uchronić od kosztownej zmiany operatora? Przede wszystkim bądźmy czujni, nie podpisujmy pochopnie umów bez ich dokładnego przeczytania. Jeżeli nie mamy pewności czy telemarketer, który złożył nam ofertę, reprezentuje dotychczasowego operatora, warto skontaktować się z przedsiębiorcą, z którym mamy już podpisaną umowę.

Zawsze żądajmy od przedstawiciela kopii podpisanych dokumentów, nie wierzmy na słowo, że „wszystko otrzymamy pocztą”, bo może okazać się, że nie otrzymamy żadnych dokumentów i nie będziemy wiedzieli, z kim zawarliśmy umowę.

Pamiętajmy, że nawet, gdy podpiszemy przedłożone dokumenty przez kuriera, zawsze mamy prawo do odstąpienia od takiej umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny.

Aby to odstąpienie było skuteczne, należy w określonym terminie wysłać pismo do przedsiębiorcy. Często się o tym zapomina albo konsumenci próbują od umowy odstąpić telefonicznie.

Czas w takim przypadku nie będzie działał na korzyść konsumenta. Zatem, jeżeli nie będziemy wiedzieli, jak poprawnie napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zawsze można uzyskać bezpłatną pomoc u rzecznika konsumentów lub w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej.

 

To może Cię także zainteresować:
Kolejne oszustwo udaremnione
Policja poszukuje właścicieli znalezionych telefonów
Uwaga na oszustów !

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: czarnkowsko-trzcianecki.pl / Miłosz Niedźwiecki Powiatowy Rzecznik Konsumentów | foto: facebook.com/promocjaPCT

Komentarze