Walka o klienta: w jaki sposób sklepy zachęcają klientów?

08.07.2017

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#biznes i finanse   #sklepy   #zakupy online   #klient   #walka o klienta   #kupony rabatowe   

W sklepach internetowych robi zakupy ponad połowa Polaków, nic więc dziwnego, że sprzedawcy muszą coraz bardziej zabiegać o klientów. Obecnie ponad 90% sklepów wykorzystuje media społecznościowe, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednak współcześni internauci są przyzwyczajeni do internetowego handlu, a tym samym stają się coraz bardziej wymagający i szukają najlepszych ofert, więc konkurencja, szczególnie między dużymi sklepami, również stopniowo staje się coraz silniejsza.

 

Główne korzyści płynące z walki o klienta

Z konkurencji sklepów płyną dla klienta duże korzyści skupiające się na atrakcyjności oferty, niskich cenach, komforcie zakupów itp. Kupując w dużych sklepach z elektroniką, możemy liczyć na:
 
Częste wyprzedaże. Słowa „przecena”, „wyprzedaż” itp. to doskonały sposób na zwabienie klienta, ponieważ sugerują one, że dany towar można kupić po atrakcyjnej cenie właśnie w tej chwili. Jednak ostatnimi czasy w sklepach panuje niekończące się pasmo przecen typu: wyprzedaż przedświąteczna, wyprzedaż świąteczna, wyprzedaż poświąteczna itp., dlatego często nie ma potrzeby spieszyć się z zakupami.
Szerszy i tańszy asortyment niż w sklepie stacjonarnym. Sklep internetowy nie jest ograniczony rozmiarem wynajmowanego lokalu, więc dostępny w nim asortyment może być dowolnie rozbudowany, a ceny nie muszą być podwyższane, ponieważ klient nie musi pokrywać wydatków sklepu na lokal, wieszaki i dekoracje czy pensje ekspedientów.
Darmową dostawę do salonu lub do domu. Kupując przez internet, zyskujemy komfort otrzymania towaru do domu, nawet bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dostawa do salonu często jest darmowa bez względu na wartość zamówienia.
Dodatkowe korzyści z walki o klienta
 

Korzyści dla klienta nie kończą się na wyprzedażach i dużym wyborze towarów. Oprócz tego duże sklepy internetowe oferują:

  • Darmowy zwrot. Jeśli zakupiony towar nie spełnia naszych oczekiwań, możemy oddać go za darmo.
  • Zwrot części wydanej gotówki w postaci bonu na zakupy do wybranego sklepu, np. Piotr i Paweł czy Zalando.
  • Nagrody rzeczowe lub bony rabatowe na kolejne zakupy dzięki współpracy z PayBack, gdzie klient otrzymuje punkty za zakupy w wybranych sklepach.
  • Prezenty, np. dodatkowy sprzęt przy zakupie wybranego zestawu promowanej marki czy dodatki, np. proszek do prania przy zakupie pralki, worki i wkłady zapachowe przy zakupie odkurzacza.
  • Punkty lojalnościowe wymienialne na rabat. Aby zbierać punkty, trzeba założyć konto klienta w sklepie.
  • Kody rabatowe. Oferując kody rabatowe, sklepy mogą zaoferować klientom jeszcze atrakcyjniejsze ceny, ponieważ kody dają dostęp do dodatkowych rabatów, często niedostępnych w żaden inny sposób. 
  • Kody rabatowe jako broń w walce z konkurencją
 

Nie każdy sklep internetowy oferuje dodatkowe zniżki w postaci kodów rabatowych, co stanowi dodatkowy czynnik decyzyjny podczas wyboru sklepu przez klienta. W serwisach z kodami promocyjnymi można znaleźć wykaz sklepów biorących udział w akcji promocyjnej wraz z licznymi kodami z dostępem do ogólnodostępnych ofert, usprawniające poruszanie się po wirtualnych alejkach ze sklepami internetowymi, ale także kody rabatowe do ukrytych zniżek, takich jak zniżki na wybrany asortyment czy gratisowe produkty przy zakupie wybranych towarów. 

To może Cię także zainteresować:
BLIK - czyli polski system płatności mobilnych
Koniec programu MDM. Jak nie stracić dofinansowania?
Potrzebujesz lokalu? Wynajmij go!

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: materiał partnera

Komentarze