Odchudzona kolacja czyli co i jak jeść wieczorem

19.02.2016

 

Masz zdjęcia do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Osoby będące na diecie wiedzą, że nie tylko prawidłowe posiłki i aktywność fizyczna odgrywają kluczową rolę w spadku wagi ale również liczba posiłków, rozłożenie energii w ciągu dnia czy to co spożywamy wieczorem.

ms
Magdalena Stawujak
Doradca żywieniowy, pasjonatka zdrowego odżywiania i długich spacerów.

Kolacja najpóźniej o 18-stej? Ten mit został już obalony! Wieczorny posiłek powinien być spożywany 2-3h przed snem.Ten rygor czasowy wiąże się z spowolnieniem przemiany materii w godzinach wieczornych, a tym samym większą skłonnością do odkładania tłuszczyku. Wiemy już kiedy jeść kolację, pytanie co można spokojnie zjeść o tej porze dbając o swoją sylwetkę, zdrowie i nie mieć wyrzutów sumienia?

Warto spożywać produkty lekkostrawne, czyli takie z którymi nasz organizm na pewno sobie poradzi. Warto również zwrócić uwagę na indeks glikemiczny produktów, które planujemy zjeść. Ze względu na wspomniany wyżej spowolniony metabolizm musimy zapomnieć o takich produktach takich jak białe mąki (bułki pszenne, chleb tostowy itp), białe makarony czy biały ryż.

Produkty po które możemy sięgać to te o niskim indeksie glikemicznym, a o wysokiej ilości błonnika, czyli na pewno różne warzywa, ale już z owocami bardzo ostrożnie (owoce zalecane są w pierwszej połowie dnia). Do tych produktów warto dodać produkt bogaty w białko. Najlepsze w tym wypadku będą chude źródła białka czyli produkty takie jak serek wiejski, chude mięso, chuda ryba to idealne rozwiązanie na wieczorny posiłek. Warto tu wspomnieć, że białka mleka, a w szczególności kazeina nie jest przyswajana z pokarmu w szybkim tempie. Aminokwasy z tego białka uwalniane są powoli, zapewniając ciągły dostęp odżywczych aminokwasów dla naszych mięśni. Tym samym trudniej o spowolnienie metabolizmu.

Teraz gdy już wiesz co powinno się znaleźć na twoim wieczornym talerzu przed Toba najtrudniejsze zadanie! Wyrzuć stare przyzwyczajenia w kąt i wprowadź nową zasadę w życie! Uda Ci się! A wiosnę przywitasz smuklejszą sylwetką!

red. DDWLKP.pl | źródło: Magdalena Stawujak

Komentarze